Rozwiązania Comarch e-commerce umożliwiają prowadzenie działań sprzedażowych w Internecie. Zaoferowanie możliwości robienia zakupów online jest odpowiedzią na aktualne nawyki kupujących. Sprzedaż za pośrednictwem platformy internetowej może być uzupełnieniem dla sprzedaży w sklepie stacjonarnym lub może funkcjonować jako samodzielny model biznesowy.
Platforma Comarch e-commerce to ekosystem składający się z systemu ERP, aplikacji webowej, czyli strony www dla klientów, oraz z panelu administracyjnego. W sklepie internetowym prezentowane są towary, ceny, stany magazynowe i promocje wysyłane z systemu ERP. Zamówienia złożone przez klientów są przechowywane w panelu administracyjnym, skąd w toku synchronizacji trafiają do systemu ERP.
Rozwiązanie Comarch e-commerce może zostać rozszerzone o funkcjonalności platformy B2B obsługującej sprzedaż dla klientów hurtowych. Wersja B2B daje możliwość między innymi: przypisania kontrahentom indywidualnych cenników, wyświetlania cen netto, tworzenia wielu koszyków i przełączania się między nimi, tworzenia kont dostępowych dla pracowników, składania reklamacji, czy ukrycia cen dla klientów niezalogowanych. Po zalogowaniu klient biznesowy może sprawdzić historię sprzedaży zrealizowanej również poza platformą B2B, wydrukować faktury i dokumenty WZ oraz sprawdzić indywidualnie przygotowane dla niego rabaty i promocje.
Aby klienci dotarli do oferty sklepu internetowego musi on być widoczny w przeglądarkach. Comarch e-commerce dostarcza narzędzi ułatwiających pozycjonowanie sklepu. W aplikacji można zdefiniować metadane, ustawić przyjazne linki, wygenerować mapę strony XML dla przeglądarek oraz zdefiniować plik roobots.txt.
Panel administracyjny daje możliwość zarządzania komunikacją z klientami za pośrednictwem zautomatyzowanych wiadomości e-mail oraz SMS. Możliwe jest również tworzenie i wysyłanie newsletterów do subskrybentów, a także indywidualnych wiadomości do każdego klienta.
Platforma Comarch e-commerce oferuje szereg rozwiązań umożliwiających zarządzanie polityką cenową i rabatową. Towary można oznaczać flagami jako nowość, promocja, towar z gazetki, wyprzedaż etc. Można je również zaprezentować w sklepie w taki sposób, aby wspierać strategie sprzedaży cross-selling. Do zakupów w sklepie można zachęcać za pośrednictwem kuponów rabatowych lub promocji na poszczególne towary, utworzonych w systemie ERP. Panel administracyjny daje dostęp do informacji o porzuconych koszykach, co umożliwia skontaktowanie się z niedoszłym klientem, i zachęcenie go do sfinalizowania zakupu wysyłając indywidualny kupon rabatowy. Wersja B2B obsługuje również programy lojalnościowe.
Liczba sklepów internetowych zintegrowanych z jednym systemem ERP może być dowolna, a każdy sklep dzięki posiadaniu odrębnej bazy danych może zawierać inne towary, treści i szablony graficzne. Z systemem ERP można zintegrować również pozostałe kanały sprzedaży, takie jak sklepy stacjonarne (Comarch POS) oraz mobilnych przedstawicieli handlowych (Comarch Mobile Sprzedaż). Takie rozwiązanie umożliwia prowadzenie spójnej strategii sprzedażowej obsługiwanej przez centralny system ze wspólną bazą towarów, stanów magazynowych, kontrahentów i ich zamówień. Klienci mogą na przykład zamówić towar przez Internet i odebrać go stacjonarnie w modelu click and collect.
Comarch e-commerce można zintegrować z dowolnymi usługami wpierającymi sprzedaż online takimi jak: